Mød Areti Kavoura

Hvilken rolle har du på projektet?

Min opgave er at stå for overvågning af byggepladsen i første omgang af det geotekniske arbejde såsom pælefundamenter og fundamenter på jord. Senere af bygværker blandt andet broens ender, mole, vægge og færdigstøbte elementer i vand.

Jeg arbejder også med generel overvågning og dokumentation af projektets fremdrift, dvs. dokumentkontrol og såkaldt as-built programmer for højbroen. As-built dokumentation skal afleveres til bygherren altså Vejdirektoratet, når projektet er afsluttet, og det indeholder blandt andet data og tegninger af det byggede anlæg.

Hvordan ser en almindelig dag ud for dig?

Jeg starter tidligt og slutter sent. Der er fart på, og jeg er på farten på begge sider af byggepladsen og på kontoret. Der er masser af diskussioner og problemer, der bliver løst – jeg elsker det.

Hvorfor har du valgt at komme til Danmark og arbejde på den nye fjordforbindelse?

Min beslutning om at flytte til Danmark blev taget, før jeg blev del af projektet. Jeg var tidligere research assistent på et projekt på DTU. Fjordforbindelsen Frederikssund er mit første projekt i Arup (projektets rådgiver). Jeg har arbejdet på det siden udbudsfasen, og efter to år fascinerer det mig stadigvæk.

Hvad er det bedste ved at være med til at bygge fjordforbindelsen?

Det bedste er at se de designede elementer blive til virkelighed og forstå de mange afdelinger i et stort projekt. At være del af alle de udfordringerne, som vi møder og løser og snakke med specialister. Det bedste er også at arbejde i et multikulturelt miljø og få unik erfaring i en ung alder.

Når jeg tænker på Danmark, tænker jeg …?

Kulde, mørke og cykler hvor som helst og når som helst. Jeg tænker smørrebrød og remoulade.

Areti Kavoura er uddannet civilingeniør og arbejder som geoteknisk ingeniør på Fjordforbindelsen Frederikssund.